FA-35005 F&A Miniatures Wydruk 3D skala 1:35 Polish Hakf-Truck C4P
Share

FA-35005 F&A Miniatures Wydruk 3D skala 1:35 Polish Hakf-Truck C4P

0
Sold: 0

285.00

Kolory farb  Mission Models rekomendowane do użycia w celu wykonania kamuflażu opracowane i używane przez Artura Wałachowskiego:

a) kolor podstawowy MMP-019 Dunkengelb Late RAL 7028 (1944-45/Pale) https://kmmodel.pl/p/mission-models-dunkelgelb-late-ral-7028-1944-45-pale-mmp-019/

b) kolor kamuflażu MMP-012 Rotbraun RAL 8017 https://kmmodel.pl/p/mission-models-rotbraun-ral-8017-mmp-012/

c) kolor kamuflażu MMP-085 Russian WWII 4BO FS34257 https://kmmodel.pl/p/mission-models-russian-wwii-4b0-fs-34257-mmp-085/

Do sklejenia przedmiotowego modelu należy użyć kleju cyjanoakrylowego.

C4P to polski półgąsienicowy ciągnik artyleryjski z okresu przed II wojną światową. Jego historia sięga czasów, gdy Polska FIAT-621, 2,5-tonowa ciężarówka produkowana na licencji włoskiej od 1932 roku, posłużyła jako punkt wyjścia. C4P powstał jako pochodna tej ciężarówki, a jego konstrukcja była dziełem Biura Badań Technicznych Broni Pancernych (BBT BP) w Warszawie w 1934 roku.

Oto nieco więcej szczegółów na temat C4P:

  • Konstrukcja: Wykorzystano wiele komponentów ciężarówki, w tym skróconą i wzmocnioną ramę, silnik oraz zmodyfikowaną kabinę kierowcy. Przednia oś została wzmocniona, a w układzie napędowym dodano terenowy reduktor i zmieniono przełożenia skrzyni biegów. Główną zmianą było zastąpienie tylnej osi mechanizmem gąsienicowym, wzorowanym na francuskich konstrukcjach Citroën-Kegresse P17/P14/P19 i częściowo na zawieszeniu czołgu Vickers E. Zastosowano również nowoczesne rozwiązania, takie jak gąsienica gumowo-metalowa bez sworzni, zaprojektowana przez inż. L. Białkowskiego, a później unowocześniona przez inż. Michalaka 1.
  • Produkcja: Seria próbna pojazdów powstała w 1935 roku, a seryjnie produkowany był w latach 1935–1938 w zakładach PZInż w Czechowicach pod WarszawąWyprodukowano około 400 pojazdów w kilku wersjach, z czego co najmniej 80 stanowiły ciągniki artyleryjskie C4P 1.
  • Wersje: Istniały różne odmiany C4P:
    • Ciągniki C4P dla artylerii ciężkiej były używane do holowania dział 120 mm i (próbnie) 105 mm. Charakteryzowały się krótką ramą nośną, na której końcu znajdował się siodłowy zaczep dla ogona działa. Wersje starsze miały odkrytą kabinę załogi, a nowsze zamkniętą drewniano-stalową kabinę kierowcy.
    • Ciągniki C4P dla artylerii lekkiej holowały armaty polowe 75 mm wz. 1897 (Schneider) i haubice 100 mm wz. 14/19 (Škoda) oraz jaszcze. Te nowsze modele miały zamkniętą kabinę kierowcy i skrzynię ładunkową z ławkami dla żołnierzy.
    • Ciągniki C4P dla artylerii przeciwlotniczej holowały polskie nowoczesne armaty przeciwlotnicze 75 mm wz. 36 Star. Miały odkrytą kabinę z długą skrzynią, w której umieszczono ławki dla żołnierzy 1.

C4P był generalnie udanym pojazdem, choć miał pewne wady, takie jak duże zużycie paliwa i nieco słabszy silnik 1. To fascynujące, jak historia i technologia łączą się w takich unikalnych pojazdach!

Availability:Available on backorder

Weight 0.25 kg
Dimensions 24 × 16 × 8 cm
Epoka

Materiał

Producent

Stan

Stan złożenia

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “FA-35005 F&A Miniatures Wydruk 3D skala 1:35 Polish Hakf-Truck C4P”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *