Waga | 0.10 kg |
---|---|
Wymiary | 16 × 11 × 11 cm |
Epoka | |
Materiał | |
Producent | |
Stan | |
Stan złożenia |
FA-48002 F&A Miniatures Wydruk 3D skala 1:48 Polish Light Tank 7TP Twin-Turret
152.00zł
Kolory farb Mission Models rekomendowane do użycia w celu wykonania kamuflażu opracowane i używane przez Artura Wałachowskiego:
a) kolor podstawowy MMP-019 Dunkengelb Late RAL 7028 (1944-45/Pale) https://kmmodel.pl/p/mission-models-dunkelgelb-late-ral-7028-1944-45-pale-mmp-019/
b) kolor kamuflażu MMP-012 Rotbraun RAL 8017 https://kmmodel.pl/p/mission-models-rotbraun-ral-8017-mmp-012/
c) kolor kamuflażu MMP-085 Russian WWII 4BO FS34257 https://kmmodel.pl/p/mission-models-russian-wwii-4b0-fs-34257-mmp-085/
Do sklejenia przedmiotowego modelu należy użyć kleju cyjanoakrylowego.
Czołg lekki 7TP był polskim pojazdem pancernym z początkowego okresu II Wojny Światowej. Rozwinął się z brytyjskiego czołgu Vickers 6-ton. Był standardowym czołgiem Wojska Polskiego podczas Inwazji na Polskę w 1939 roku, ale jego produkcja nie przekroczyła 150 pojazdów. Jego podwozie posłużyło jako baza dla ciągnika artyleryjskiego C7P.
Główne cechy 7TP w porównaniu do Vickersa obejmowały:
- Lepszy, bardziej niezawodny i mocniejszy silnik diesla.
- Działo przeciwpancerne kalibru 37 mm.
- Grubszy pancerz (17 mm zamiast 13 mm z przodu).
- Modyfikowany system wentylacji.
- Peryskop czołgowy Gundlach.
- Radio.
W latach 1935–1939 wyprodukowano około 132 czołgi 7TP, a także cztery prototypy żelazne. Oznaczenie 7TP oznaczało “7 ton, polski” (w rzeczywistości waga wzrosła do 9 ton po pierwotnym prototypie). Choć często twierdzi się, że 7TP to pierwszy na świecie czołg z silnikiem diesla, to tak naprawdę ten tytuł przypada japońskiemu czołgowi Type 89B I-Go Otsu, produkowanemu z silnikiem diesla od 1934 roku. Niemniej jednak 7TP był jednym z pierwszych czołgów z takim rodzajem napędu.
Początkowo 7TP produkowano w dwóch wersjach: dwuwieżowej (uzbrojonej w 2 karabiny maszynowe Ckm wz.30) i jednowieżowej (uzbrojonej w działo 37 mm Bofors wz. 37). Po testach okazało się, że wersja dwuwieżowa jest przestarzała i ma niewystarczającą siłę ognia, więc zdecydowano się na bardziej nowoczesny projekt z jedną wieżą. Przed wybuchem II wojny światowej większość czołgów dwuwieżowych przekształcono w wersje jednowieżowe, a tylko 24 pozostały w służbie polskiej (w porównaniu do około 108 innych typów). Oba warianty nie miały oficjalnych oznaczeń, ale w niektórych współczesnych książkach nieoficjalnie nazywane są “7TP dw.” (dwuwieżowy) i “7TP jw.” (jednowieżowy) 1.
Czołg 7TP walczył z wyróżnieniem w różnych rolach, głównie jako mobilna rezerwa i do osłony odwrotu podczas kampanii wrześniowej 1.
Jeśli interesuje Cię historia pojazdów pancernych, to 7TP to fascynujący temat do zgłębienia!
Dostępność:2 w magazynie (może być zamówiony)
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.