Waga | 0.10 kg |
---|---|
Wymiary | 16 × 11 × 11 cm |
Epoka | |
Materiał | |
Producent | |
Stan | |
Stan złożenia |
FA-48023 F&A Miniatures Wydruk 3D skala 1:48 Polish Half-Track C4P Short Version
207.00zł
Kolory farb Mission Models rekomendowane do użycia w celu wykonania kamuflażu opracowane i używane przez Artura Wałachowskiego:
a) kolor podstawowy MMP-019 Dunkengelb Late RAL 7028 (1944-45/Pale) https://kmmodel.pl/p/mission-models-dunkelgelb-late-ral-7028-1944-45-pale-mmp-019/
b) kolor kamuflażu MMP-012 Rotbraun RAL 8017 https://kmmodel.pl/p/mission-models-rotbraun-ral-8017-mmp-012/
c) kolor kamuflażu MMP-085 Russian WWII 4BO FS34257 https://kmmodel.pl/p/mission-models-russian-wwii-4b0-fs-34257-mmp-085/
Do sklejenia przedmiotowego modelu należy użyć kleju cyjanoakrylowego.
Ciągnik artyleryjski C4P, znany również jako samochód półgąsienicowy C4P, to polski pojazd z okresu przed II wojną światową. Oto kilka faktów na jego temat:
- Historia:
- C4P został zaprojektowany w 1934 roku w Biurze Badań Technicznych Broni Pancernych w Warszawie.
- Głównym konstruktorem pojazdu był inż. E. Habich.
- Wykorzystywał liczne części samochodu ciężarowego, takie jak skróconą i wzmocnioną ramę, silnik oraz zmodyfikowaną kabinę kierowcy.
- Jego tylne koła zostały zastąpione mechanizmem gąsienicowym, wzorowanym na francuskich konstrukcjach.
- Wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań, w tym gąsienicę gumowo-metalową.
- Produkowany seryjnie w latach 1935–1938 w zakładach PZInż w Czechowicach pod Warszawą.
- Wersje:
- Istniały przynajmniej cztery odmiany ciągnika C4P:
- Ciągniki C4P dla artylerii ciężkiej: Holowały działa 120 mm i (próbnie) 105 mm. Miały krótką ramę nośną z siodłowym zaczepem dla ogona działa.
- Ciągniki C4P dla artylerii lekkiej: Holowały armaty polowe 75 mm wz. 1897 (Schneider) i haubice 100 mm wz. 14/19 (Škoda). Miały zamkniętą kabinę kierowcy.
- Ciągniki C4P dla artylerii przeciwlotniczej: Holowały polskie nowoczesne armaty przeciwlotnicze 75 mm wz. 36 Star. Miały odkrytą kabinę z długą skrzynią.
- Istniały przynajmniej cztery odmiany ciągnika C4P:
- Ogólna charakterystyka:
- C4P był generalnie udanym pojazdem, ale miał pewne wady, takie jak duże zużycie paliwa i nieco za słaby silnik.
Dzięki swojej unikalnej konstrukcji i roli w historii, C4P pozostaje ciekawym elementem w dziedzinie wojskowej techniki pancerniczej w Polsce 12.
Dostępność:3 w magazynie (może być zamówiony)
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.