Waga | 0.10 kg |
---|---|
Wymiary | 16 × 11 × 11 cm |
Epoka | |
Materiał | |
Producent | |
Stan | |
Stan złożenia |
FA-48024 F&A Miniatures Wydruk 3D skala 1:48 Polish Half-Track WZ.34
207.00zł
Kolory farb Mission Models rekomendowane do użycia w celu wykonania kamuflażu opracowane i używane przez Artura Wałachowskiego:
a) kolor podstawowy MMP-019 Dunkengelb Late RAL 7028 (1944-45/Pale) https://kmmodel.pl/p/mission-models-dunkelgelb-late-ral-7028-1944-45-pale-mmp-019/
b) kolor kamuflażu MMP-012 Rotbraun RAL 8017 https://kmmodel.pl/p/mission-models-rotbraun-ral-8017-mmp-012/
c) kolor kamuflażu MMP-085 Russian WWII 4BO FS34257 https://kmmodel.pl/p/mission-models-russian-wwii-4b0-fs-34257-mmp-085/
Do sklejenia przedmiotowego modelu należy użyć kleju cyjanoakrylowego.
Samochód półgąsienicowy wz. 34 to polska ciężarówka o napędzie półgąsieniocowym, która powstała w okresie międzywojennym na bazie samochodu Polski Fiat 621L. Oto więcej szczegółów:
- Historia: W drugiej połowie lat 20. XX wieku, we Francji, zakłady Citroëna opracowały wiele samochodów półgąsienicowych. W tych pojazdach wykorzystywano wózek gąsienicowy zaprojektowany przez inżyniera Adolphe’a Kégresse’a, który zastępował tylne koła pojazdu. Układ gąsienicowy był napędzany tradycyjnie przez most typu samochodowego. Pojazdy tego typu pojawiły się w Wojsku Polskim już w 1920 roku, kiedy zdobyto dwa samochody Austin-Putiłow z wózkami Kegresse. Następnie zakupiono podwozia samochodu Citroën 10CV z wózkami P4T. Część tych podwozi wykorzystano do budowy ciężarówek, a pozostałe posłużyły do budowy samochodów pancernych wz. 28. W kolejnych latach Polska nabyła kilka nowszych modeli francuskich pojazdów półgąsienicowych, takich jak samochody dowódcze P19 oraz ciągniki artyleryjskie P141.
- Projekt i produkcja: W chwili, gdy w Polsce rozpoczęła się licencyjna produkcja ciężarówek Fiat 621, pojawił się pomysł stworzenia na ich bazie pojazdu z napędem półgąsienicowym. Projekt takiego wozu powstał w 1934 roku w Biurze Badań Technicznych Broni Pancernych oraz Biurze Studiów PZInż. Prototypy zbudowano w 1935 roku, a w roku następnym przetestowano je podczas rajdu motorowego na Kresach. Prototypy poradziły sobie całkiem dobrze, co zaowocowało zatwierdzeniem samochodu wz. 34 do produkcji seryjnej. Produkcja seryjna samochodów wz. 34 odbywała się w Państwowych Zakładach Inżynierii w Warszawie w latach 1936–1939. W tym okresie powstało około 400 wozów różnych wersji, w tym 80 ciągników C4P12.
- Opis konstrukcji: Samochód półgąsienicowy wz. 34 powstał na bazie ciężarówki Polski Fiat 621L. Zmiany konstrukcyjne wynikające z zastąpienia tylnych kół wózkiem gąsienicowym obejmowały przeniesienie mostu napędowego do przodu oraz przesunięcie tłumika wydechowego do tyłu. Pojazd miał także nową skrzynię biegów z zastosowaniem reduktora i zmianą przełożeń. Przód samochodu pozostał bez większych zmian, zachowując układ kierownicy, resory, amortyzatory zawieszenia, osie kół oraz silnik Polski Fiat 122B (PZInż. 367)34.
- Warianty: Samochód półgąsienicowy wz. 34 występował w różnych wariantach, w tym:
- Transportowy: Z wyposażeniem w skrzynię ładunkową.
- Sanitarny: Służący jako ambulans sanitarny.
- Warsztatowy: Wyposażony w otwarte nadwozie ze skrzynią o wysokich, odchylanych burtach
Dostępność:3 w magazynie (może być zamówiony)
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.