Weight | 3.32 kg |
---|---|
Dimensions | 28 × 62 × 10 cm |
Epoka | |
Materiał | |
Producent | |
Stan | |
Stan złożenia |
BSF-001 Border Model 1:35 Akagi Bridge With Flight Deck And Nakajima B5N2 Type 97
Original price was: 644.00zł.570.00złCurrent price is: 570.00zł.
Poprzednia najniższa cena: 570.00zł.
Akagi był japońskim lotniskowcem pod którego stępkę położono w 1920 r., wodowano w listopadzie 1925 r., a wcielono do służby w Japońskiej Cesarskiej Marynarce Wojennej w marcu 1927 roku. Długość okrętu wynosiła 260,7 m, szerokość 31,3 m, a wyporność pełna – 41.300 ton. Prędkość maksymalna lotniskowca Akagi oscylowała wokół 30-31 węzłów, a jego główne uzbrojenie stanowiło 91 samolotów pokładowych.
Pierwotnie Akagi, podobnie jak inny japoński lotniskowiec – Kaga, był budowany jako okręt liniowy w ramach programu rozbudowy floty „8+8”, jednak w związku ze zobowiązaniami międzynarodowymi rządu w Tokio prace przerwano, a kadłub miał zostać zezłomowany. Finalnie jednak postanowiono na w znacznym stopniu wykończonym kadłubie zbudować lotniskowiec co też faktycznie miało miejsce. W chwili wejścia do służby Akagi miał aż trzy pokłady lotnicze, jednak wraz z rozwojem techniki lotniczej postanowiono o jego gruntownej przebudowie, która miała miejsce w latach 1935-1938. W jej wyniku radykalnej zmianie uległ kształt kadłuba oraz zachowano jedynie jeden pokład lotniczy. W toku II wojny światowej Akagi brał udział w ataku na Pearl Harbor w grudniu 1941 roku oraz walczył na Archipelagu Bismarcka na początku 1942 roku wspierając desant na Rabaul. W kwietniu tego roku wziął również udział w słynnym rajdzie floty japońskiej na Ocean Indyjski. Wziął także udział w bitwie o Midway (czerwiec 1942 r.) gdzie został zatopiony przez amerykańskie samoloty pokładowe.
Nakajima B5N to japoński samolot bombowo-torpedowy, o trzyosobowej załodze, w układzie dolnopłata z okresu II wojny światowej. Oblot prototypu nastąpił w 1937 roku, a wprowadzenie do służby nastąpiło rok później. B5N stanowił odpowiedź na wymagania Cesarskiej Marynarki Wojennej wobec nowego pokładowego samolotu torpedowego. Prace nad konstrukcją, kierowane przez Katsuji Nakamura, trwały w latach 1935-1937. W chwili wybuchu wojny na Pacyfiku B5N był samolotem lepszym od konkurencyjnych, maszyn alianckich, zwłaszcza od TBD Devastator. Najszerzej produkowana seryjnie wersją samolotu był B5N2 Model 12, który powstał w grudniu 1939 roku i który wykorzystywał nowy silnik- Nakajima NK1A Sakae 11 o mocy 970KM. Samoloty B5N brały udział w wielu bitwach na Pacyfiku i spisały się bardzo dobrze w ataku na Pearl Harbor, w bitwie na Morzu Koralowym oraz pod Midway. Samolot te od około 1943/1944 były przenoszone do szkół lotniczych oraz pełniły funkcji samolotów kamikaze. Powstało ok.1150 egzemplarzy wszystkich wersji. Dane techniczne (wersja B5N2): długość: 10,3m, rozpiętość skrzydeł: 15,52m, wysokość: 3,7m, prędkość maksymalna: 378km/h, prędkość wznoszenia: 6,5m/s, zasięg maksymalny: 1992km, pułap maksymalny 8260m, uzbrojenie: stałe-1 karabin maszynowy Typ 92 kal.7,7mm, podwieszane-1 torpeda Typ 91 o wadze 800kg lub taki sam ładunek bomb.
PLASTIKOWY MODEL DO SKLEJANIA W ZMNIEJSZONEJ SKALI
UWAGA!!!! TO NIE JEST ZABAWKA
GOTOWY DO SKLEJANIA PRECYZYJNY ZESTAW Z PLASTIKU PRZEZNACZONY DLA MODELARZY
POWYŻEJ 14 ROKU ŻYCIA
OBRAZKOWA INSTRUKCJA MONTAŻU ZNAJDUJE SIĘ WEWNĄTRZ OPAKOWANIA
MODEL MOŻE RÓŻNIĆ SIĘ OD ILUSTRACJI NA PUDEŁKU
Availability:3 in stock (can be backordered)
Reviews
There are no reviews yet.